סערת הכשרות • בג"צ גער בוינשטיין ודחה את הדיון

דוד לזר No Comments on סערת הכשרות • בג"צ גער בוינשטיין ודחה את הדיון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת הכשרות באה היום (רביעי) לפתחו של בג"צ, לאחר שבעלי עסקים מירושלים עתרו נגד הרבנות הראשית לישראל וזאת בכדי לאפשר להם לפרסם תעודת כשרות בעסקיהם – בלא שקיבלו כל כשרות מוסמכת מטעם הרבנות הראשית.

בדיון שהתקיים הבוקר, מתחו השופטים אליקים רובינשטיין, נעם סולברג ואורי שהם – ביקורת קשה על היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין לאחר שהוא מנע מהרבנות ייצוג חיצוני שייצג את עמדתם בדיון.

עוד קודם לכן – לפני כשבוע נפגשו הרבנים הראשיים לישראל עם ויינשטיין וזאת במטרה להגיע להסדר בעניין הצגת עמדת הרבנות בדיון – בקשת הרבנים הראשיים הייתה שהמדינה תייצג בדיון בבג"צ את עמדת הרבנות הראשית ואף תציג אותה בדיון – פגישה שבסופו של דבר לא הביאה לשום מקום.

לאחר מכן, הוסיף ויינשטיין 'חטא על פשע' והודיע לרבנות הראשית כי מלבד שהמדינה לא תייצגם בדיון – גם אין להם אפשרות להיות מיוצגים על ידי ייצוג חיצוני זאת למרות בקשתו של הרב הראשי, הגאון רבי דוד לאו לשכור עורך דין פרטי, כדי שזה יציג בדיונים בבג"צ את עמדת הרבנות הראשית.

נימוקו של ויינשטיין היה: "כידוע יש מדינת ישראל אחת, וממשלה אחת, ויועץ משפטי לממשלה אחד, ופרקליטות מדינה אחת שמייצגים את כל גופי המדינה.

"תפקידם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה הפועלות בכפיפות לו בהקשר המשפטי הוא האינטגרציה, כך שבית המשפט לא ישמע מנגינות מתווים שונים, משל היו אלה 'שטיבלך' של נוסחים שונים".

כאמור, הבוקר הזה, גערו השופטים על החלטתו של ויינשטיין – בעקבות כך השופטים הורו על דחיית הדיון, כדי שגם הרבנות הראשית תוכל להציג את עמדתה על ידי היועץ המשפטי של הרבנות.



0 תגובות